Blogger Backgrounds

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

My Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers

My Dear

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, September 22, 2014

Dah Tua Dan Takde Anak

*Ini entry yang dah di draft berbulan lamanya. Cuma tak terpublish*


"Dah tua tua ni lah baru nak menambah anak"

Tersentap rasa hati seketika bila membaca ayat tu.
Tapi, segera me neutralkan diri - ayat tu bukan dituju kan untuk sesiapa - malah, jauh skali utk diri ini. Mengapa perlu terasa? Kan?
Itu lah sepatutnya.

Tapi,
Kita ini.
Insan biasa.

Dia,
dah tua baru nak menambah anak.

Kita,
dah tua masih takde anak.

Sedih.
Hiba.

Takpe lah.
Rezeki dia dah nak masuk 3 orang anaknya.
Walau pun tua.

Dan.
Rezeki aku,
hingga kini masih tiada anak.
Walaupun kita sebaya.

Takpe.
Aku lebih yakin, Allah Maha Adil.

Anak pun, bukan hakmilik total kita.
Tua muda bukan ukuran.
Jangan terlupa yg satu itu ya sahabat.

1 comment:

ILY said...

Kekda, Ily pon sedih mengenang nasib diri. Kadang-kadang rasa penat nak positifkan diri sendiri. Huhu.