Blogger Backgrounds

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

My Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers

My Dear

Daisypath Happy Birthday tickers

MY RIZQ ISKANDAR

Lilypie Second Birthday tickers

Monday, June 20, 2011

Kita Berkongsi Rasa

Walau jalinan persahabatan kita hanya di alam maya,
walau perkenalan kita hanya dari penulisan,
tp ikatan ukhwah yg terjalin melebihi segalanya.

Sekiranya ada yg menerima berita gembira,
kita turut merasa kegembiraan itu.
Bersama gembira bila mengetahui ada rakan kita telah mengandung.
Turut menumpang suka.

Dan sekiranya ada pula yg menerima berita duka,
kita turut sama berkongsi kesedihan itu.

Buat adik ku (Yaya), tiada kalimah ajaib lain yg boleh diungkapkan selain 'bersabar'
Allah menguji kita kerana Dia tahu, kita mampu hadapinya.
Allah menguji kita kerana Dia tahu, apa terbaik untuk kita.
Allah menguji kita tanda Dia sayang pada kita.

Teruskan berdoa. Pasti ada hikmah di sebalik sesuatu yg terjadi ini.
Betul. Berat mata yang membaca, berat lagi bahu memikul.

Apa pun, hanya kita yg faham perasaan itu.

~ FRIENDS ~

As we walk our path of life,
We meet people everyday.
Most are simply met by chance.
But, some are sent our way.

These become special friends
Whose bond we can't explain;
The ones who understand us
And share our joy and pain.

Their love contains no boundaries.
So, even we are apart.
Their presence enhances us
With a warmth felt in the heart.

This love becomes a passageway,
When even the miles disappear.
And so, these friends, God sends our way,
Remain forever near. 

Author Lisa Pelzer Vetter

kredit : here

28 comments:

E K A said...

adeh sedih pulak eh entry kekda ni...serius eka rasa lebih kuat bila berada di kalangan 'kita'. atleast im not alone.smoga kita sama2 dpt menghadapi ujian dariNYA

myazara said...

betul tu akak...kita semua harus bsabar wlwpun sabar tu sgt sgt berat terkadang tu..moga kita semua tabah dah saling menyapport antara 1 sama lain...kan akak...moga sabar kita dpt ganjaran dr Nya...
amiiinnn...

eimma's said...

yup..sangat betul..kita je memahami

mums shuib said...

terharu......

~S~ said...

sokong.

at least we have our circle where we could share all ttc ups and downs.

*peluk kuat2*

sue said...

sedeh baca entry ni....semoga berjaya semua...sama2 berusaha..

PUANSTOBERI said...

EKA :

Akak bleh buat ni sbb terasa sebak bila tahu kisah sedih kawan kita.
Tp btul..kita bkn keseorangan dlm menghadapi masalah ni.
Moga kita akan terus kuat dgn 'bonding' ini.

PUANSTOBERI said...

MYAZARA :

Yeps. kadang kita rasa mcm takde perkataan lain ke selain bersabar. Tp percaya lah. Kita mmg sedang bersabar dan kita kuat.
Bkn seme kuat mcm kita. :))

PUANSTOBERI said...

eimma's :

Yep.. hanya kita faham antara kita. :)

PUANSTOBERI said...

mums shuib :

Kita berkongsi rasa.. :)

PUANSTOBERI said...

~S~ :

Kan..kita ada sahabat yg bbetul berkongsi ups n down
Thanks Allah, kerana menemukan kita :)

papaYA said...

Kak Reeeeeeeeeeeeen,

Thank you.. :)

Feeling so much better today :)

su su said...

kekda,,,,,,,,,,,,,
semoga kita2 semua tabah menghadapi dugaan ini ya..
mari kita usaha n doa sama2

mahujadiibu said...

semoga bertabah ye semua..

hikari said...

insyaAllah.. pasti ade rezeki tu nanti.. cuma tatau bila je..

chinta... said...

akak...sedey baca n3 ni...

Irtiyah said...

Salam

Sabar dan doa. Moga2 kita dapat amalkan selalu. Disamping usaha2.

Kawan2 adalah penguat semangat, terima kasih pinjamkan bahu untuk saya dan yg lain2 menangis.

Harap terus pinjamkan bahu bila diperlukan :)

hanidatul shatira said...

semoga kta kuat......berusaha selagi mampu dan kite bertawakal kemudiannya :)

C.I.N.T.A said...

Best la blog ni.. saya rase lebih bersemangat skang ni.. :) thank you.. thank you!

PUANSTOBERI said...

YAYA :

*hugs*
Terus berdoa ye Yaya.Insyaallah..pasti ada yg lebih baik pada masa akan dtg

PUANSTOBERI said...

SU SU :

Suuuu...
*hugs*
yepss. doa dan usaha tangga kejayaan. Ewah. Cam moto sekolah plak. Hihi

PUANSTOBERI said...

Julie :

Insyaallah....

PUANSTOBERI said...

HIKARI :

Kan?? Allah tahu apa terbaik utk kita :)

PUANSTOBERI said...

CHINTA :

Tkpe....jgn sedey2 ya.. at least kita tau kita ada kawan2 yg boleh berkongsi rasa :)

PUANSTOBERI said...

IRTIYAH :

Sesama kita meminjamkan semangat antara sama lain.
Insyaallah... tentunya saya sedia meminjamkan bahu sehingga bila2.
*hugs*

PUANSTOBERI said...

HANIDATUL :

Insyaallah, pasti Allah duga kita kerana Dia tahu kita kuat.
Sesama lah kita berkongsi rasa :)

PUANSTOBERI said...

CINTA :

Kita berkongsi rasa.
Kita berkongsi semangat. :)

PUANSTOBERI said...

SUE :

Kita sesama berusaha.
Kita sesama berkongsi rasa :)

*hugs*