Blogger Backgrounds

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

My Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers

My Dear

Daisypath Happy Birthday tickers

MY RIZQ ISKANDAR

Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, May 10, 2012

Anak Bukan Pertandingan

Sekadar renungan kita bersama.

Ya. Anak2 bukan satu pertandingan mahupun perbandingan.
Bukan menda yang boleh dibuat berlawan lawan. Anak ko lebih makna dah lawan la orang yg anak baru 2. Terhapa sungguh pemikiran sebegitu rupa.

Dimulakan bila ada yg bertanya pantang anak ke berapa.
Jawab kawan tu anak ke3.
Maka, si kawan yg ada anak 2 berkata (mungkin tanpa sedar) dah lawan dia.
Jadi, jawab si ibu yg baru melahirkan ni - takde niat nak lawan sapa2. Dan aku suka kata-kata selebihnya tu. Dia tak mampu untuk menjaminkan kuantiti = kualiti.
Bagus kan jawapan si ibu yg baru melahirkan tu.

Anak bukan pertandingan.

Abis kita yg langsung (masih) tak berpeluang jadi ibu ini macamana?
Kalah habis?
Tak berguna?
Zero??

Kasihan. Perihal anak pun dijadikan pertandingan kalah dan menang.