Tuesday, March 13, 2012

# cerita biasa

Naluri Keibuan

Sedih kan.
Bila kita bercerita perihal isu isu berkaitan anak ni, termasuk la anak hilang, anak ditimpa musibah, anak didera di rumah pengasuh, pasti orang tak mahu terima pendapat kita.
Atas alasan - TIADA NALURI KEIBUAN.

Dan yg kononnya penuh naluri keibuan tu akan mula menceritakan perihal segala pengalaman dia, yg kononnya tak berapa nak ada naluri ibu, lps tu rasa menyesal, dan mula ada naluri ibu.

Mungkin dia tak maksudkan.
Tp aku org TTC. Org TTC mmg sensitip.
Lantak kau nak andaikan apa ttg cerita kau.

Tp aku tetap andaikan yg ko mengejek 'kau apa tau, ko takde anak, ko ada pengalaman anak sakit bla bla bla bla'
Begitu tegar bercerita perihal 'naluri' la sangat.

Ye lah.... aku ni la buta tuli.
Kau ada, aku takde. 
Tak bleh andai kan itu ini.
Aku takde hak nak bagi pendapat tentang 'naluri ibu' ni sbb aku tak penah jadi ibu.

Takpe lah. Dipersilakan lah berlagak dgn naluri yg ada.
Jgn lupa semua tu anugerah Allah.
Kalo sekali ditarik balik semula.
Menangis air mata darah pun tak guna.
Bukan mendoakan, tp kalo orang camni yg asik nak berlagak dgn 'anugerah' dan 'naluri' dia tau patut la diberi peringatan sket.

Angkuh!

MY RIZQ ISKANDAR

Lilypie Second Birthday tickers

Rezeki Untuk Rizq

Lilypie Breastfeeding tickers

My Dear

Daisypath Happy Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

My Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers