Monday, January 30, 2012

# usaha

Take For Granted

Apakah take for granted?
take for granted
1. To consider as true, real, or forthcoming; anticipate correctly.

2. To underestimate the value of: a publisher who took the editors for granted.


Utk case yg aku nak cakap ni kita amik yg no. 2 tu lah. 
Atau bleh gak nak kata take for granted ni bila kita tak hargai sesuatu yg ada di depan mata.

Contoh mudah, me myself. Aku tak kata pun org lain.
Aku take for granted seme kemudahan yg ada utk aku buat treatment.

Sbb aku rasa tpt2 tu seme dpn idung aku kan.
Dkt. Sgt dkt ngan umah. Sgt dkt ngan tempat keja.

Aku terpikir ni bila aku baca entry Chinta dan aku drop komen.

Aku pikir aku ni ler.
Menda bila dah dpn mata mmg tak dihirau.
Tp bila jauh baru sedar kan.

Mmg aku take for granted menda2 camni.
LPPKN sgt dkt. Sgt mudah nak pegi. Cam aku penah buat dulu la.
Takde masalah pun. Nak pegi senang. Boss nak kasik cuti senang. Bagi time slip pun takpe. Tu pun aku pemaleh lagi nak usaha. Abis apa lagi?
Buat HSG pun sng. KPJ tu pun dpn idung dan sejengkal cuma dari umah *eh. nipu sgt nih. Hihi*

Naper yer. Bila kita ada kemudahan tu seme sure kita mcm tak hargai.
Tp bila dah takde, baru la tahu susah senang tu nati.

So, nati bila aku da pindah baru aku tau susah kot.
*eh, pindah pun tak jauh. Huhu*

Jadi, kenapa tah perlu bertangguh segala.

Tatau nak kata.
Owh. Aku rasa nak tukar wat treatment kat Klinik Dr. Hamid Arshat la plak. Malas nak pegi LPPKN dah. Haa.. ni pun satu lagi take for granted pun gak ni kalo bleh dikatakan begitu. Dah tu.... aku lagi senang gi LPPKN, siap leh claim lagi, tapi tetiba aku nak pegi yg berbaya plak. Ini bkn take for granted. Ni mengada-ngada. 

Oke dah.

Gambar yg takde kena mengena.
Tp ada la pasal take for granted. Haha

Google

3 comments:

Nana Aris said...

macam nana terasa diri ni "nak, tapi tak usaha" or maybe tak cukup usaha..


tp terasa sgt macam-macam halangan nak pegi usaha tu..dgr org pergi sana sini nak pergi..then jauh plak terus rasa tak bleh pegi

tempat dekat mahal blh tahan plak..usaha yang tak payah pakai duit n travel jauh2 pon kadang tak buat (pelojek mega la tuu..hehe) so in the end ape pon takde..camne tu..

eh tetibe pjg plak komen i..hehe tumpang lalu tuan rumah ;p

mahujadiibu said...

me not take for granted coz lppkn in penang does not provide service makmal..one more thing, my housemate tak bersungguh2 ..sekian..saya sgt sedih..huhuh

Bouncing and Cherubic said...

saya tak pernah tahu ada LPPKN yg special untuk 'belum mahu anak'..ingatkan untuk 'nak anak' je..

MY RIZQ ISKANDAR

Lilypie Third Birthday tickers

Rezeki Untuk Rizq

Lilypie Breastfeeding tickers

My Dear

Daisypath Happy Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

My Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers