Blogger Backgrounds

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

My Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers

My Dear

Daisypath Happy Birthday tickers

MY RIZQ ISKANDAR

Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, January 17, 2013

Ada Anak - APTB???

Hey.Hey.Hey..
(lalu terus menyanyi.. hey..hey..hey..hey... aku tak percaya.. cinta.. cinta...)

Heh! Aku tgh menyampah nih. Menyampah ke annoying ke tatau nak kata la. Tp sekitar2 tu la. Tatau la dah penah tulis ke tak dulu. Tp lantak lah kalo nak tulis lagi.
Penyakit kut aku ni. Bagi org lain mungkin tak, tapi kepala otak dan pikiran aku ni mmg tak boleh adapt langsung, mmg tak boleh absorb langsung, kalo org tulis ke cakap ke apa apa je lah yg camgini :
"seronok la korang, buleh tgk tv citer apa jer. Aku ni dah beranak pinak ni takde dah nak tgk tv apa"
"Sejak beranak pinak ni tak sempat dan nak tgk wayang apa pun"
"Sejak beranak pinak ni, mana letak kasut pun tak igt"
"Sejak ada anak ni, rumah tak kemas langsung"
Semua la sejak beranak. Sejak dah ada anak.

Salu nya orang2 camni dia cakap benda2 gini pada sesuatu yg kita boleh buat, tp dia tak boleh buat atau dapat buat. Jadi, bila dia tak dapat buat, anak lah didalihkannya. Supaya nak bagitau kita 'kau takde anak, kau buleh la buat tu semua'. Atau pun kau nak bagi tahu - aku ada anak. Ko takde. Riak?
Engkau yg memang perangai camtu, anak pula di dalihkan. Heh!

Statement kau tu macam menyesal tau. Kau tahu?
Tapi kau tak akan la rasa camtu. Sebab sebenarnya kau tulis tu kau nak kata aku ni takde anak sbb tu kau boleh buat macam2. Tp apa lah gunanya seme tu berbanding ada anak.
Yer. Kelihatannya aku terlalu sensitif. Super Sensitive. 
Tapi bukan semua orang begini. Ada segelintir je. Itu yg menjadi pelik tu. Orang lain ada anak berderet tak pernah pula dalih camni. Hey. APTB la kau ni kan!

Aku tak mahu kata orang camni jeles ngan life kita. Untuk apa pun dia nak jeles. Tapi orang camni sebenarnya nak bagitau 'aku dah ada anak, sbb tu aku ni tak sempat buat apa, aku ada anak, jadi aku tak heran la tgk wayang2 ni. Aku ada anak, aku tak heran la nak pegi snorkeling. Aku ada anak, dan aku jadi alzheimer terus'

Sket2 anak. Sket2 anak. Dah cara lain takde dah nak di compare. Itu je modal yg ada. Utk je lah digunakannya. Jangan riak sgt. Semua tu anugerah Allah. Rezeki dan bahagian memasing.
Orang lain pun beranak pinak. Takde pulak aku tgk camtu gayanya. Takde la pulak banyak sgt dalihnya. Elok je pegi tgk wayang. Elok je bawa anak2 gi snorkeling. Elok je bawa anak2 gi Disneyland. Molek je rumahnya. Takde plak pernah dalihkan dah jadi gemuk, dah jadi alzheimer seme.

Dulu pun, masa bujang pun salu gak kena camni.
Tak boleh la kita cakap sket 'ngantuk nya hari ni'
Sure la kena bambu 'hai.. belum kawen pun asik ngantuk. Hang buat apa'
Ooo... orang dah kawen je lah buleh ngantuk. Org belum kawen tak boleh ngantuk.

Entah la. Nak cakap annoying ke meluat ke apa kang takut terjadi pula pada kita. Tapi kalo tak suka orang buat tu, Insha Allah.. buleh la control diri dari tak buat menda yang sama tu.
Cam soklan "eh... ko dah mengandung?"

Tak pernah la aku tanya soklan tu ke kawan2 lama tak jumpa walo aku mmg nak tahu. Tkpe lah. Biarlah. Aku pernah rasa 'sakit' dan sehingga ini masih 'sakit' dengan soalan tu. Aku tak suka. Dan aku harap, aku juga takkan buat orang camtu juga.

Google
Yer, mmg aku takde anak. Dan aku bubuh gambar anak orang. Bukan cam kau kan.
APTB!!