Wednesday, October 5, 2011

# emosi

Bila? Kenapa?

Dah... dia buat dah..
sendiri carik pasal.
Mencikkk sangattt.


Eh. Kenapa tetiba meroyan?

Gini.

Aku ni mmg tak ramai kawan kat FB esp kawan opis. Maleh.
Sbb nyer, bleh je jumpa kat opis hehari. What 4 nak kawan2 kat FB kan. Further more, maleh ah dak opis nak skodeng2 FB aku. Oke. Tu siri lain.
Tp kadang aku melompat2 juga tgk fren kepada fren aku, yg mana aku tak fren, tp derang tak set privacy pada gambar, dpt la aku tgk jugak.
So, mlm ni tgk FB budak opis.
Ada gmbr dia ngan anaknya.
Comel sgt anaknya. Sangat. Sangat.


Lps tu mula la terpikir. Apa la salah aku, apa la masalah aku. Kenapa la aku takde anak lagi.
Sedangkan org tu kawen tahun 2010 rasanya. Kejap je da ada anak comey.

Apsal aku tak macam org lain????

Mencik la pikir. Serious mencik!
Berapa lama lagi aku nak tggu?

Berapa lama aku harus bersabar?
Kenapa aku tak macam orang lain?
Kawen dpt anak, kawen dpt anak?
Kenapa aku diberikan anugerah 'istimewa' ini?



Bila? Bila? Dan Bila?
Kenapa? Kenapa? dan kenapa?

Aku takde jawapan!!!!


Ya Allah, kadang2 aku juga tak kuat menghadapi dugaan mu ini...............


7 comments:

eKa said...

haiyooooooooo...dah byk citer eka tertinggal...pindah umah baru tak ckp...nak kene lepak lama sket ni...

kekda...takmo ckp camtu...think +ve...maybe kita tak layak lagi utk menjadi ibu ibuan...sbb tu allah lom bagi anugrah itu pada kita....ececey...pandai kata org...setiap kali period ko meroyan apa hal...tskkk

Anonymous said...

sabar kekda..(sabar utk saya jugak)..

mmg begini la kita..ada ms rasa down sgt..ada ms kita dpt bertoleransi ngan perasaan sendiri..ada ms,kita mcm sgt kebal dan xterkesan lgsung dgn ni semua..

mmg sabar saje la perkataan terbaik utk kite.
walaupun sbnrnya mngucapkan sabar itu jauh lebih mudah berbanding cuba benar2 bersabar..yg pnting,kita masih mncuba..utk sabar..

ur not alone..

(sy dh lama tutup FB gara2 hati remuk redam slps melihat status seseorang : "menanti anak kedua")

Eyzamiel said...

Kekda..
sabar yer... eyza faham perasaan akak.. eyza ni lagi lama kak..bila tahu kawan2 opis pregnant, kkdg rasa nak nangis jer... terpikir..bila la turn eyza pulak... takmo sedih2..InsyaAllah... rezeki kita akan sampai nnt... Amin...

nanoke said...

sebulan skali meroyan takpe kekda... hihi.. kita ttcian ni bukan perfect.. tapi lps meroyan tu, kite cuba duduk sekejap berfikir.. mungkin mase meroyan tu kite hanya pandang hidup kita bak kate omputeh.. see the glass half empty.. try to see glass tu half full pulak.. mungkin mase tu meroyan kite akan hilang.. diganti pulak dgn semangat utk memenuhkan gelas yg separuh kosong tu.. :) -- bagus ayat ni.. boleh jadi entri dlm blog.. hahaha

ILY said...

Kekda,

Normal utk rasa macam tuh. Tapi jgn kita give up nak usaha. Kadang-kadang Ily pon slalu jugak jadik mcm Kekda. Tapi pastu dok diam2, pk balik hal2 yg memungkinkan Allah hold dulu rezeki tuh (walaupon andaian sendiri jek), terus hati jadik macam redha. Terus fikir yang Allah tuh Maha Adil. Dia kurangkan kita kat sini, tapi Dia lebihkan kita kat sana. Kita doa banyak2 ok? Allah sayang sangat kat kita, sebab tuh dia uji kita macam nih. Dia nak dengar kita berdoa padaNya :))

Zana Adieyza said...

kekda, janganlah sedih mcm ni.. nnti kitaorang semua pun sedih tau..

kadang2 mmg kita rasa lemah sgt kan kak.. kadang2 rasa diri x sempurna.. stp kali period, stp kali tu jugak nangis..

semoga ada hikmah di atas apa yg berlaku pada kita semua..

~ JD said...

kdg2 soklan2 camtuh mmg xleh lari. tgk org lain kemain senang aje dpt bb..mmg down betul

da la makin hari makin bertambah usia nie...aduiii (T__T)

MY RIZQ ISKANDAR

Lilypie Third Birthday tickers

Rezeki Untuk Rizq

Lilypie Breastfeeding tickers

My Dear

Daisypath Happy Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

My Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers