Blogger Backgrounds

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

My Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers

My Dear

Daisypath Happy Birthday tickers

MY RIZQ ISKANDAR

Lilypie Second Birthday tickers

Monday, October 24, 2011

Rezeki Kita

Kadang2, 
mmg jeles tgk org murah sgt rezekinya tang anak.
Tetiap tahun beranak.
Dalam hati aku - oh. Mudahnya kan. Mungkin tak plan pun nak anak2, tup2 lekat.
Dan ada yg kawen sama date ngan aku, malah lewat dari aku. Dah 2 pun anak.
Rezeki mereka.

Tapi terkadang mendengar meke mengeluh bab kekangan duit, kekangan masa, baru aku tau Allah memang dah tentukan rezeki yg terbaik utk aku.

Hobi aku mmg sker berjalan2.
Nah. Utk tahun lepas dan tahun ni, mmg bleh katakan hampir setiap bulan ada je destinasi kami suami isteri *sampai leh buat fotobook Cuti Cuti Cinta lah. Hikss*
Tahun ni la terutamanya.
Dan diberi peluang utk merasa ke tpt yg jauh sket dari Malaysia. Contoh thn lps dapat ke Bandung n Jakarta.

Impian aku utk ke Disneyland?
Insyaallah, akan terlaksana sedikit masa lagi.

Hutang PTPTN? Alhamdulillah, langsai sebelum duit aku dipotong utk loan rumah.
Beli rumah? Alhamdulillah, walo tak cecah target utk dptkan sebelum umo 30thn, tp da dpt pun.  Walau pun rumah kecik, tak bertanah, dan org lain da nak masuk beli umah kedua, aku tetap syukur. At least ada aset utk diri sendiri. Hasil titik peluh sendiri *tang mana berpeluh sgt tu??*

Cuma target utk mendapatkan Master je belum tercapai lagi.
Tp Insyaallah, rezeki utk itu pasti ada.

Dan juga impian2 utk mendapatkan gajet2 yg melelehkan "ailiyo" juga telah slmt digunakan oleh tangan ini, pada tahun ini.
Juga rezeki utk menambah koleksi2 yg pada otak aku dulu mmg tak masuk akal.

Tak bersyukur lagi? Sombong sgt pada Allah kalo aku still mempersoalkan "kenapa aku takde anak?"

Aku tau, ada je yg bertuah berpeluang memiliki kedua-dua ni.
Maksud aku, rezeki beranak tetiap tahun. Juga rezeki bercuti di dalam dan luar negara.
Tp itu mmg btul2 lucky person la.

Biasa, kebanyakan mmg buat kos lepas esp kalo anak2 da nak masuk alam sekolah.

So, bersyukur dgn rezeki yang Allah tentukan ini.
Bukan lah bersyukur takde anak.
Tapi selepas hampir 3thn ni, aku dah napak kenapa aku masih tidak dikurniakan anak.

Tak lama nati, bila aku da berpuas hati dengan semua ini, tentu Allah datangkan rezeki anak itu.
Semestinya Allah mahu aku berikan yang terbaik dan yg selesa utk si comel itu nanti

Terima kasih Ya Allah atas rezeki dan dugaan Mu ini :)

10 comments:

pnsusu said...

insyaallah............
rezeki itu akan samapi bila sesuai waktunya.ALLAH lebih mengetahui

misskirokuza said...

alhamdulliah kak kan...allah nak bg kita rehat puas kumpul duit n bersedia sebelum Allah hadiahkan permata tu tok kita....amin.....em org pon target sebelum 30 mst dah ade umah.... :)

Mrs Sweet said...

syukur dgn apa yg dikurniakan allah wpun kita masih belum dapat yg 1 itu. We're in the same situation :-)

Lady Mira said...

:)

yannie bunny said...

Btol kekda. rezeki Allah penuh misteri. mmg buat kita sokmo tertanya2 ;)

Nana Aris said...

suke entry ni! nana pon pk gitu =)

eyza said...

Betul tu kekda.. setiap perancangan Allah, mesti yang terbaik untuk kita...

eyza said...

Betul tu kekda.. setiap perancangan Allah, mesti yang terbaik untuk kita...

Zana Adieyza said...

segala yg berlaku pasti ada hikmahnya.. Allah dah merancang sesuatu yg lebih baik utk kita.. kita sebagia hamba-Nya, teruskan berusaha & berdoa.. selebihnya kita berserah pada takdir-Nya..

zana doakan kita semua terus tabah & dimurahkan rezeki dari pelbagai segi.. insyaAllah..

Mrs.Farhana said...

hye, salam kenal..

dulu sy cm awk, sedey bile tgk kwn2 sume dh ade anak..sedangkn sy yg kawen dl..tp Allah lebihkan kt rezeki lain, betul x?jd sentiasa la brsyukur dgn ape yg tlh ditentukn..

mudah2an Allah mndengar rintihan kt utk rezeki anak pula..sy dh lalui hampir 4thn berkawen, Alhamdulillah Allah turunkan rezeki anak yg sy rs, sy dh betul2 sedia utk ada anak..

percaya pd diri keh!dan jgn putus asa..tk cr..:D