Monday, September 12, 2011

# dugaan

Don't Give Up

Seriyes. Aku pelik2 je tau.
Kalo aku dpt tau citer. Akan dtg citer yg sama berturut2.
Contoh, citer kawan2 dan sedara yg baru pregnant. Maka berderet2 citer itu.
Lps tu kalo dpt citer yg ditimpa musibah.
Pun. Berderet2 juga citer camtu.

Tadi baca blog Julie. Citer pasal pasangan yg dah tunggu selama 6 tahun, tetiba da bersalin, anak plak ada masalah. So sad. Kita mesti dapat rasa perasaan tu kan. Tunggu punya tunggu, begitu plak jadinya.

Lps tu, last month aku ada citer perihal kawan aku yg baru pregnant.
Tp retu awal puasa (ke tgh2 puasa tah) dia gugur.

Aku buat entry tu, sama ngan citer kazen aku yg pregnant gak.
Yg aku kata da 4 thn kawen tu kan.
Bleh recall kat sini - Down vs Up

Tapi hari ni, ptg ni tgk status kazen aku kat FB.
Len mcm bunyinya ni. Aku takmo sangka bukan2 dulu.
Maka aku tgk kat wall dia.
Btul la telahan ku.

Tak lama kegembiraan tu diberikannya. Tp aku percaya, walo sekejap, kenikmatan menjadi ibu tu terasa juga kan.

Rupanya hari raya tu ari dia masuk wad. Aku tatau pun. Walhal aku gi raya umah mak dia kat kg retu. Mmg kebetulan thn ni turn dia beraya kat Melaka-sebelah asben dia. Oh. Ptt la bila tnya ke mak dia bila derang nak balik, mak dia kata tak tahu lagi.

Tkpe lah yg tu. Mungkin ada sebab utk dia suh family dia tak bagitau ke kami.

Apa pun. Aku turut bersedih. Sebak sebenarnya.

Betapa istimewanya kita kan. Diberikan ujian demi ujian. Dugaan demi dugaan. 
Tanda Allah ingatkan kita.
Tak seme dapat keistimewaan ni.


Imej : google 
Buat kazen aku tu, tabah lah. Mungkin ada hikmah disebaliknya. At least, Allah kurniakan 'kenikmatan' itu biarpun sekejap. Tkpe. Nati kita cuba lagi yer. Caiyok. Caiyok.

1 comment:

mahujadiibu said...

saya pun rs kak..tp 2bulan je..huhu..xpala redha..

MY RIZQ ISKANDAR

Lilypie Third Birthday tickers

Rezeki Untuk Rizq

Lilypie Breastfeeding tickers

My Dear

Daisypath Happy Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

My Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers