Saturday, May 7, 2011

# ibu

Terima Kasih Mak (s)

Minggu ini. Hujung minggu yg ada hari istimewa.
Hari ibu!

Maka, mari lah kita ucapkan Selamat Hari Ibu pada ibu kita. Ibu kita yg tersayang dan untuk ibu mertua kita juga. Terima kasih mak kerana mak telah melahirkan saya, menjaga saya dan membesarkan saya dan Alhamdulillah, saya mengecapi apa yg saya sedang kecapi sekarang.  Saya bersyukur kerana mak adalah mak saya.
Dan utk mak mertua ku, terima kasih melahirkan insan yang sgt baik hati utk saya yg kini telah menjadi suami saya.

Nak tulis pepanjang tak boleh nati sedih. Cakap pasal mak je sure sedih, lagi pulak aku yg duk jauh ngan mak, yg sebulan sekali je jumpa. Hanya telefon yg jadi penyambung kasih. Kalo agak lama je tak call, mesti mak tnya 'lama da tak tepon, kenapa? sebok?' Huhu. Padahal baru 3,4 ari je. Jadi setiap 2 ari sekali mesti saya call mak. Jgn biarkan mak tertunggu tunggu atau mak sendiri yg call sbb penah dgr penceramah motivasi ckp, kalo tetiba mak call sbb kita da lama tak call, buleh jatuh jadi berdosa sbb mcm kita lupakan ibu. Oh...

Setelah ketiadaan ayah 6 tahun lalu (oh. betapa cpt masa berlalu tanpa sedar. Al-Fatihah utk ayah), maka hanya mak saja lah tpt mengadu skang. Walo mmg taknak bagi mak bersedih, bagi mak terasa tapi kadang tetap ada jugak. Maafkan saya mak. Saya cuba utk jadi anak yang terbaik.

Dulu mak salu ckp 'kamu tak jadi ibu lagi, sbb tu kamu tak tau perasaan ibu'. Mak, doakan lah saya mak utk jadi ibu, utk merasai perasaan mak. (oh..sambil menaip ni berderai plak air mata). 

Apa pun. Selamat Hari Ibu utk semua... Mak, Ada sayang sgt sgt mak. Mak lah mak terbaik utk Ada. Selamanya...
Mak mertua berbaju hijau, mak berbaju biru. 
Ni gmbr masa wat makan2 kat umah. 
Masa our 1st wedding anniversary. 
Jadi terpaksa la dibagi effect kat wambut tu. Huhu.

*kenapa aku buat entry Hari Ibu kat blog ni? sbb di blog ni lah segala harapan aku utk menjadi ibu tertulis.

1 comment:

Bouncing and Cherubic said...

oh payahnya perjalanan nak jadi ibu ni..bilalah boleh mendapat ucapan selamat hari ibu dari anak sendiri..

MY RIZQ ISKANDAR

Lilypie Third Birthday tickers

Rezeki Untuk Rizq

Lilypie Breastfeeding tickers

My Dear

Daisypath Happy Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

My Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers