Wednesday, April 13, 2011

# rawatan LPPKN

Rawatan : LPPKN - Appoinment

13 April 2011

Rentetan dari tarikh ini. First step la tu kiranya. Sbb aku nak tau cemna prosedur dia, maka aku call dulu. Tp tak leh nak wat appmt sbb aku da abis peyed time tu.

So, this is d day. Makanya dgn lafaz Bismillah, aku call.
Line disambungkan terus ke no aku minta.
Mcm biasa, operator deme ni langsung tak greet caller. Heh!. Tp takpe..tak penting pun.
So,bila call aku disambungkan, bunyi macam chaos je di sana.
Jadi aku pun nyatakan la tujuan aku.
Mula mcm tak dpt je appoinment. Tp Alhamdulillah. Dpt utk esuk.
Aku pun tak sangka dpt secepat ini. Tp sebenarnya susah jugak utk buat appointment kat LPPKN ni. Sbb masa nak call on 1st day period tu kita kena tally dgn pengeluaran air mani suami.

Hah.. cena tu??
Kan masa kat entry ini, aku da cerita apa prosedur dia.
Air mani tak buleh dikeluarkan kurang 3 ari dan tak lebih 5 ari.
Ha... susah gak tu. Kut tak, aku tak dpt dah appmt sbb ini.
Tp aku suh dia kira balik. Tetengok dpt.
Bila aku tgh bercakap, sebuk juga org disana bercakap.
Aku dgr dia kata 'amik tpt yg org kansel kan ni'.
Makna ada yg kanselkan appointment utk esuk, dan peluang utk aku.
Alhamdulillah. Terasa dipermudahkan oleh Nya.
Juga semakin sedar, apa berlaku lately hikmahnya utk aku buat appointment ni.

Dah amik cuti juga utk esuk. Memula igt nak hafday je. Tp bila tnya kat CC dia kata cuti je la yang (a'ah CC aku ni mmg sker panggil org 'yang'). So, dia isikan dlm HRMIS. Aku gitau bos. Kena gak la gitau sbb nati aku salu cuti utk dptkan treatment susulan. My dear tatau lagi nak cuti ke tak. If abis awal, dia leh la masuk keja. Aku?? Tkpe la..cuti mak ada 32 ari lagi noks. Hihi. Susah2 kang claim OT retu. OT aku kan dpt cuti gantian jer. Hurmm..

Apa pun, aku doakan yg terbaik saja. Moga aku dapat la jawapan yg hampir 2thn setgh menghantui idup aku. Tp di jauh sudut ati aku, aku nak jadi mcm wanita lain yg senang je dpt zuriat tanpa ada apa2 treatment. Why me????

p/s : Rasa mcm ada rerama je dlm prut. tehehehe
Image : Google

1 comment:

papaYA said...

Helo...

My appointment esok jugak, tapi petang at 2pm.. Cuak jugak ni sebab first time jumpa doc dan akan dengar doctor bagitau result ujian darah and HSG..
Oh tidakkkkkkkkkkkk....

MY RIZQ ISKANDAR

Lilypie Third Birthday tickers

Rezeki Untuk Rizq

Lilypie Breastfeeding tickers

My Dear

Daisypath Happy Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

My Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers