Blogger Backgrounds

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

My Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers

My Dear

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, April 11, 2011

TTC : Susu Kambing

Satu lagi amalan untuk memperolehi zuriat atau pun utk mengandung, yg biasa aku dgr dan baca adalah minum susu kambing.
Ada yg amalkan bersama kurma yg dah diblend - rujuk entry Irtiyah
Kat opis pun ramai yg jd dealer susu kambing ni.
Ada yg beritahu asben, suh minum susu kambing ni sbb ada yg 'lekat' pas amalkan.
Jadi asben pun beli lah sekotak hi goat ini. Satu kotak ada 15 sachet. Berapa ringgit tah asben beli. Beli kat akak opis ni je.
Imej : google

Tp beliau je lah minum.
Uhuks.
Me??? Nga nga nga... ai mmg tak minum susu ori yg kaler putih.
Tak tau la apsal. Bukan sbb bau ke apa, tp mmg tak buleh masuk lah.
Retu terai rasa sket kat asben. Mmg lah sukar.
Kalo nak tau, susu Anlene pun ai minum ngan milo.
Penah beli yg cekelat tp tak sedap lak rasa dia.

Jadi, mungkin susu kambing ngan kurma oke kut.
Dah habis satu kotak pun asben minum.
Nati nak suh beliau beli sekotak lagi.
Dan nak minum ngan kurma.
Mudah-mudahan adalah rezekinya.

Cuma.... ada terbaca plak kata susu kambing ni panas. Tak sesuai utk org cam kita yg tgh TTC ni. Adehh... tp sebenarnya susu kambing ni lebih byk khasiat dari susu lembu.


Dan google punya google terjumpa plak artikel a.k.a iklan ini -Susu Kambing Al-Khishbun
Ada sesapa penah terai? Mcm bes je bila baca 'resepi' dia. hihi.
Aku ni mmg terai tu nak aje. Nak ngamalkan...... alahai...

7 comments:

Butik Noraz said...

lagi satu kawan cakap susu kambing ni bleh jadi gemok..erk

AiTotYati said...

Ai minum yg perisa madu kurma tu kak. takde bau kambing pun. mcm minum susu biasa tapi ni lagi sedap.

susu yg perisa kurma madu tu harganya rm48 sekotak(dalam ade 15peket). tapi Ai bli kt pasaraya sri kassim sabak bernam dgn harga rm35 je sekotak. semalam baru suh adek ipar blikan 2kotak lagi.

takpe kak, meh kite cuba meh

AiTotYati said...

Ai minum yg perisa madu kurma tu kak. takde bau kambing pun. mcm minum susu biasa tapi ni lagi sedap.

susu yg perisa kurma madu tu harganya rm48 sekotak(dalam ade 15peket). tapi Ai bli kt pasaraya sri kassim sabak bernam dgn harga rm35 je sekotak. semalam baru suh adek ipar blikan 2kotak lagi.

takpe kak, meh kite cuba meh

PuaN su SU said...

aitotyati-org sg besar ke...sri kasim sg besar ke yg beli susu kambing tue,,,,,,,murah kan kat ctu...su skang mmg list barang2..balik kg beli kat sri kasim...berbaloi-baloi

cikCha said...

err aku skrg tiap2 pagi bekpes mmg minum susu ni...dah x order teh O ke nescafe O ke teh tarik ke...huhu

sedap beb percaye lah! xde bau kambing nyerr...huhu

ku minum sbb nak gemok sket...ngee~

PUANSTOBERI said...

BN :
Huhu..ye ker?? maknannya sambil minum kena rajin joging gak ni. teheheh

Ai :
Owh.. ada yg perisa madu yer. Nati nak terai lah. Brand higoat gak ker??

Su :
Skali org kampung daaa. teheheh

Shah :
Aku bkn risau pasal bau kambing mek.. aku ni tak sker susu kaler putih je. Tak buleh terima.. huhuhuhu

cikbedahlaser said...

yg ni pon ade org bg aritu.. pastu dh lupe dh mana letak.. ekekekekek...
die suruh blend susu kambing dgn kurma... hi goat asli ke? ke dh mix up dgn other things?