Blogger Backgrounds

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

My Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers

My Dear

Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, April 17, 2011

Pasti Ada Hikmahnya

Mlm tak online.
Mengantuk plak. Tgk cerekarama pun sket2 je.

So, thari ni baru berkesempatan online.
Spti biasa. Harus tgk FB.
Oh. Ada 2 org rakan seopis update status yg sama.
Al-Fatihah utk rakan seopis yg baru kehilangan anak kembar yg dikandung.

Aku baca pun tergamam. Rasa terhenti kejap nafas.
Aku salu pegang perut akak tu. Kadang saja letak perut aku.
"Kak...moga 'berjangkit' kan kak"
Itu lah gurauan ku selalu.

Dia, walo dah ada anak 3, tp napak teruja juga sbb nak menyambut kelahiran baby kembar.
Ye lah, sapa tak teruja kan.

Tp penat lelah mengusung kandungan berakhir dengan peristiwa menyayat hati.
Aku masih taktau penyebab kematian anak mereka, tp dari status tu dan balasan2 rakan lain, baby kembar tu meninggal sebaik saja dilahirkan.
Kata suami "kalau lah ini anak pertama mereka, mesti lagi sedih...."

Tetiba aku terpikir sekiranya aku di tempat mereka.
Menanti utk beberapa lama, kemudian disahkan mengandung, anak kembar, menanti dgn penuh kesabaran, tp sejurus di lahirkan anak tu dah takde. 
Ya Allah.... 

Tp, kembali pada kata2 kekuatan yg aku pegang selama ini.
Allah mmg menduga hambaNya yg Dia tahu kuat utk menghadapi dugaan ni. Allah tahu yang terbaik utk kita. Itu pasti. 

Utk akak tu dan suaminya (mereka berdua juga sama spti aku, kedua2 nya sama bekerja di ofis ni) takziah di ucapkan. Hikmahnya; mereka menanti kamu berdua di 'sana'.

2 comments:

eimma's said...

tu la kak..ujian Allah bagi macam2...kadang2 kita rasa kita dah teruk kena uji..tapi ade orang lain lagi teruk..huhuhu

errr..tadi sign in guna akaun butik noraz lak..hihihi

PUANSTOBERI said...

eimma's :
Btul..jgn terlalu pikirkan kesusahan kita sbb ada org lagi susah dari kita. :)

Wah..ada butik eh?? nati akak terjah yea :D